
Pieczątka jest gadżetem absolutnie koniecznym, jeżeli firma ma uchodzić za poważną. Jest ona jednym z pierwszych wydatków, które powinna zaplanować osoba zakładająca działalność (notabene, wydatkiem niewielkim). Jeżeli zaś firma już funkcjonuje, a gadżetu tego jeszcze nie ma, powinna czym prędzej się w niego wyposażyć.
Pieczątka firmowa to akcesorium bardzo niewielkie pod względem rozmiaru, lecz ogromne, jeśli chodzi o znaczenie. Tworzy wizerunek pewnej, stabilnej, profesjonalnej firmy, która jest świadoma swego znaczenia na rynku, ma plany na przyszłość, wierzy w ich realizację, a – co za tym wszystkim idzie – jest dobrym usługodawcą, jak i wspólnikiem. Dokument, który jest podbity pieczątką, wygląda poważniej, niż taki, który jest jej pozbawiony, nie wspominając już o tym, że na niektórych dokumentach umieszcza się wprost pole na pieczątkę – pozostawienie go pustym z pewnością nie wpływa pozytywnie na postrzeganie danej działalności.
Co powinno być na pieczątce?
Błędy występują stosunkowo rzadko, jednakże warto je poznać, bowiem, o ile się już pojawią, są wizerunkową katastrofą, działającą wprost przeciwnie do tego, co opisano powyżej. Po pierwsze, trzeba pamiętać o tym, że pieczątka nie jest ulotką firmy, ani nawet wizytówką. Umieszczanie na niej opisu zakresu działalności zupełnie mija się z celem. Z drugiej strony, nie można zawrzeć na niej za mało informacji. Optymalna treść to nazwa firmy, numer telefonu i adres siedziby. Ewentualnie, jeżeli uzna się to za potrzebne, można „ozdobić” ją również numerem FAX i adresem e-mailowym. To, że cała treść powinna być zapisana bez błędów ortograficznych rozumie się samo przez się. Warto też wspomnieć w kilku słowach o kolorze pieczątki. Optymalne kolory to zielony, granatowy, czerwony, i jeżeli dana firma (czy instytucja), chce budować poważny wizerunek, tylko te są odpowiednie. Bardziej nietypowe, ekscentryczne barwy, takie jak żółty, różowy czy szary, można rozważyć jedynie przy firmach z bardziej kreatywnych, mniej zobowiązujących branż; na przykład szkoły tańca, czy studia grafiki komputerowej.
Szybka i prosta realizacja – nasz atut.
Jednym z największych atutów firmy Artpress jest minimalne zaangażowanie klienta w wyrób pieczątek. Umożliwia dokonanie zlecenia za pośrednictwem SMS-a czy poczty elektronicznej, a produkt gotowy jest tego samego dnia (jeżeli zachodzi taka potrzeba, nawet w ciągu kilku minut). Czas jest cennym dobrem, który każdy woli poświęcić na coś innego, niż nadzorowanie swoich wykonawców. Z tego względu, jeśli pieczątki na zamówienie, to tylko tam!