Kształcenie dualne – najważniejsze aspekty

Programy dualne, czyli dwujęzyczne używają języka partnerskiego przez co najmniej połowę dnia instruktażowego w latach podstawowych. Programy te zazwyczaj rozpoczynają się w przedszkolu lub pierwszej klasie i trwają co najmniej pięć lat, a wiele z nich kontynuuje naukę w gimnazjum i liceum. Większość programów dwujęzycznych znajduje się w szkołach sąsiedzkich, chociaż wiele z nich to szkoły czarterowe, magnetyczne lub prywatne. 

Programy dwujęzyczne sprzyjają dwujęzyczności, zwiększonej świadomości różnorodności językowej i kulturowej oraz wysokiemu poziomowi osiągnięć akademickich poprzez nauczanie w dwóch językach. Dualne nauczanie jest najczęściej stosowany w szkolnictwie wyższym i bardziej technicznych kursach, gdzie jeszcze ważniejsze jest, aby pobrudzić sobie ręce i uczyć się od prawdziwych profesjonalistów. Aby zapewnić jakościową edukację dualną, oprócz nauczyciela, będzie również mentor, który prowadzi i szkoli młodych uczniów na podłodze roboczej, a później również ich ocenia. To podwójne nadzorowane uczenie się zapewnia, że uczniowie mogą poradzić sobie z nowym środowiskiem. Zawsze mają do kogo wrócić. 

O tym warto pamiętać!

Dualny system kształcenia nazywany jest „dwoistym”, ponieważ łączy praktyki zawodowe w przedsiębiorstwie i kształcenie zawodowe w szkole zawodowej na jednym kursie. W firmie praktykant odbywa szkolenie praktyczne, które uzupełnia kształcenie teoretyczne w szkole zawodowej. Dual Training System (DTS) to sposób prowadzenia szkolenia, który łączy szkolenie teoretyczne i praktyczne. Nazywa się to „podwójnym”, ponieważ szkolenie odbywa się w dwóch miejscach – szkole i firmie. CITE wyśle studentów-stażystów do Twojej firmy na szkolenie w zakładzie i ekspozycję. Podwójny system jest mocno zakorzeniony w niemieckim systemie edukacji. Główną cechą dwoistego systemu jest współpraca między głównie małymi i średnimi przedsiębiorstwami z jednej strony, a szkołami zawodowymi finansowanymi ze środków publicznych z drugiej. Współpraca ta jest regulowana przez prawo. Edukacja dwujęzyczna jest terminem parasolowym dla wielu rodzajów programów, w których dwa języki są używane do nauczania. Edukacja dwujęzyczna to skuteczne podejście do rozwijania biegłości językowej i umiejętności czytania i pisania w języku angielskim i języku partnerskim. Znany również jako wspólne nauczanie, model dwóch nauczycieli jest zasadniczo modelem mieszanego uczenia się. Dla większości studentów, którzy uczą się i myślą inaczej, klasą ogólnokształcącą jest LRE. W modelu wspólnego nauczania nauczyciele współpracują ze sobą, aby planować lekcje, uczyć uczniów, monitorować postępy uczniów i zarządzać klasą. Kształcenie dualne w firmie Radmot w chwili obecnej cieszy się dużą popularnością. 

Dodaj komentarz